Liczba ∛3 × pierwiastek 6 stopnia z 3 jest równa

a)pierwiastek dziewiątego stopnia z 3
b)pierwiastek 18 stopnia z 3
c)pierwiastek 18 stopnia z 6
d)√3

niektóre liczby z braku odpowiednich symboli napisalem słownie

prosiłbym o podanie oprócz odpowiedzi obliczeń użytych do wykonania tego zadania

2

Odpowiedzi

2010-01-08T14:20:22+01:00
D)√3
∛3 = 3 do potegi 1/3
3 do potegi 1/3+ 3 do potegi 1/6 = 3 do potegi 1/2 = √3
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T14:25:10+01:00
Inaczej jest to

3 do potegi 1/3 i 3 do potegi 1/6

W takim przypadku mozemy dodac potegi poniewaz liczba pod pierwiastkiem jest taka sama. A wiec

3 do potegi 1/3+1/6 = 3 do potegi 1/2 czyli √3
5 4 5