Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T17:32:09+02:00
1.koło
2.pismo
3.system miar i wag
4.system dziesiętny i sześćdziesiętny
5.kalendarz oparty na cyklu księżycowym
6.zegar słoneczny
7.brąz
8.zegar wodny
9.kalendarz słoneczny
10.porcelana
11.papier
12.druk
13.papierowe pieniądze
14.karty do gry
15.jedwab
16.gazy trujące
17.proch strzelniczy
18.gra w szachy
2 3 2
2009-09-22T17:45:44+02:00
Paleolit:
-wynalazek krzemiennego otoczka
-wytwarzano pięściaki i kamienne topory
-sprzęty gosp.domowego
-podział pracy : kobiety zajmowały sie wychowywaniem potomstwa i zbieractwem a mężczyźni polowali na słonie i mutanty lub lowili ryby
-opanowano umiejętność posługiwania się ogniem
-udoskonalili obróbkę kości, drewna i kamienia
-znaleźli sposob na przechowywanie mięsa (zatapiano w jeziorach na odpowiedniej głębokości)

Mezozoit:
-podstawą gospodarki pozostało myślistwo, rybołówstwo i zbieractwo
-podejmowali pierwsze próby uprawy roślin zbożowych
-udomowili pierwsze zwierze: psa,owce i świnie
-wytwarzali małe narzędzia krzemienne

Neolit:
-wytworzyli pierwszy krzemienny sierp z drewnianą rękojeścią
-nauczono się uprawiać jęczmień daktyle cebulę groch i soczewicę
-chcąc zwiększyć wydajność gleby ryli ją radłem
-opanowanie sztuki organizacji życia społecznego (powstawanie pierwszych dużych osad)
-wynalezienie i upowszechnianie surowca którym zastępowano kamień
-kultura ceramiki wstęgowej
-rozwój szlaków handlowych
-odkrycie sposobu obróbki metalu
- początki kształtowania się cywilizacji miejskiej

Epoka brązu:
-poszerzanie sieci szlaków sieci handlowych rozwój kopalnictwa i hutnictwa
-wynalezienie kotła

Epoka żelaza:
-upowszechniona obróbka żelaza
1 5 1
2009-09-22T17:46:00+02:00
1. Rozwój rolnictwa i hodowli.
2. Rozwój miast.
3. Rzemiosło i handel.
4. Silne i dobrze zorganizowane państwa.
5. Rozwój religii.
6. Wynalezienie pisma.
7. Pierwszy zbiór praw.
8. Wielkie budowle starożytnego świata:
a) Piramidy w Gizie
b) Chiński Wielki Mur
c) Budowle znane z przekazów historycznych
9.kalendarz słoneczny
10.porcelana
11.papier
12.druk
13.papierowe pieniądze
14.karty do gry
15.jedwab
16.gazy trujące
17.proch strzelniczy
18.gra w szachy 1.koło
19.pismo
20.system miar i wag
21.system dziesiętny i sześćdziesiętny
22.kalendarz oparty na cyklu księżycowym
23.zegar słoneczny
24.brąz
25.zegar wodny