Odpowiedzi

2010-01-08T15:13:18+01:00
80- (2*5)= 80-10=70 ob kwadratu
70:4= 17.5 jeden bok kwadratu
17,5+17,5+ (17,5+5)+(17,5+5)=35+22.5+22,5=80 ob prostokąta
a=17,5
b=22,5
P=a*b
P=17,5*22,5
P=393,75 cm (kwadratowych) pole prostokąta

a przekątnej nie wiem ;P
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T18:41:27+01:00
Ob=80
a-szerokosc prostokata
b-dlugosc prostokata
Ob=2a+2b
2a+2b=80

a+b=40
b-5=a

b-5+b=40
a=b-5

2b=45
a=b-5

b=22,5
a=22,5-5=17,5

a- bok kwadratu
Ob=17,5*4=70 -obwod kwadratu
a=17,5
b=22,5
P=a*b
P=17,5*22,5
P=393,75 cm² -pole prostokąta
P=a² pole kwadratu
P=306,25cm²
d=a√2-przkatna
d=17,5√2