Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-08T14:40:11+01:00
W państwie totalitarnym obywatel trafia do więzienia albo na ciężkie roboty za krytykowanie władz, może zostać pobity przez służby porządkowe. Władze kontrolują społeczeństwo, panuje terror. Władze mogą np. przeglądać twój komputer itp.

W demokracji tego nie ma, istnieje wolność słowa (w granicach rozsądku) i nie wsadzą obywatela za kraty, jeśli stwierdzi, że w tym kraju źle się rządzi.

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T14:41:52+01:00
W państwie demokratycznym każdy obywatel ma równe prawa. Władza nie stosuje terroru psychicznego i fizycznego. Nie ma też różnego rodzaju podsłuchów. Każdy obywatel może przynależeć do organizacji, jeśli te nie wykraczają poza granice prawa.
W państwie totalitarnym obywatele nie są równi wobec prawa. W państwie totalitarnym jest jasno określona ideologia. Władzę sprawuje jedna partia.
Chciałabym żyć w państwie demokratycznym, gdyż jako obywatel mogłabym w sposób pośredni sprawować władzę.
1 1 1