Odpowiedzi

2010-01-08T14:50:46+01:00
Przemiana fizyczna to taka przemiana podczas której nie powstaje żadna inna substancja chemiczna.
Przemiana chemiczna to przemiana podczas której znikają jedne substancje a pojawiają się nowe o odmiennych właściwościach.
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T14:56:26+01:00
Przemiany fizyczne to procesy, w wyniku których właściwości i budowa cząsteczek nie zmieniają się. Zaliczamy do nich:
-topnienie
-parowanie
-skraplanie
-krzepnięcie krystalizację
-odkształcanie ciała
-tworzenie mieszanin i ich rozdzielanie

Przemiany chemiczne to przemiany, w wyniku których powstałą zupełnie nowe substancje o zupełnie innych właściwościach.
Na przykład:
-spalanie (tlen łączy się z węglem i powstaje dwutlenek węgla)
-korozja (reakcja żelaza z tlenem, w wyniku której powstaje tlenek żelaza, zwany rdzą.

Liczę na naj :)
12 3 12
2010-01-08T14:57:03+01:00
Przemiana fizyczna- przemiana, w której wyniku nie powstaje żadna nowa substancja
Przemiana chemiczna-przemiana, w której wyniku powstaje nowa substancja o innych właściwościach(Z tej przemiany nie można cofnąć się do poprzedniego stanu)

Przykłady przemian fizycznych:
*zmielenie pieprzu
*powstawanie szronu
*rozbicie jajka
*skraplanie pary wodnej
*zamarzanie rtęci w temp. -39 stopni celcjusza

Przykłady przemian chemicznych:
*spalanie węgla
*otrzymywanie karmelu z cukru
*kwaśnienie śmietany

(Przykłady dla lepszego zrozumienia)
Pozdrawiam i powodzenia
6 3 6