-------- grunty orne | łąki | lasy | pozostałe
DANIA ----- 59,7% | 5% | 11,5% | 23,8%
NORWEGIA -- 2,7% | 0,3% | 25,7% | 71,3%


Chodzi o to, aby porównać te dwa państwa biorąc pod uwagę tą tabelkę. To ma być jakieś 5 zdań, np.:
W Norwegi jest więcej lasów niż w Dani, ponieważ.....

Daję najj

NIE UMIESZ=NIE RÓB

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T15:35:00+01:00
Norwegia jest bardziej zalesiona niż Dania, a najczęściej występującym drzewem w niej jest świerk (w lasach liściastych na południu kraju brzozy i dęby). Dania ma za to znacznie wyższy procent gruntów ornych (drugi w Europie) niż Norwegia (najniższy w Europie). W Norwegii niewiele jest łąk, w Danii również, choć nieco więcej. Norwegia pełna jest gór (głównie granitowych), w przeciwieństwie do płaskiej niczym naleśnik Danii (patrz: pozostałe). To tłumaczy nieznaczny udział gruntów ornych i łąk w norweskim krajobrazie.

- Inferno

1 5 1
2010-01-08T15:41:53+01:00
-------- grunty orne | łąki | lasy | pozostałe
DANIA ----- 59,7% | 5% | 11,5% | 23,8%
NORWEGIA -- 2,7% | 0,3% | 25,7% | 71,3%

Grunty orne w Danii stanowią prawie 60% powierzchni kraju, zaś w Norwegii to jedyne 2,7%.
Łąk w obu krajach jest niewiele, w Danii jest o 4,7% więcej łąk niż w Norwegii.
Norwegia ma ponad 25% lasów na swoim terenie, w Danii lasy zajmują jedynie 11,5% powierzchni kraju.
Pozostałe tereny wykorzystywane przez ludzi lub tereny wolne stanowią w Norwegii ponad 71%, a w Danii około 23%.
Jak widać tereny w Danii są korzystniejsze po uprawę, zaś Norwegia posiada dość dużo lasów i dużą część tego kraju stanowią pozostałe obszary.

może być?! ;]