Odpowiedzi

2009-09-22T17:28:52+02:00
A) 9x kwadrat - 16=0
x kwadrat=0+16-9
x kwadrat=7
x=3,5
B) 11y kwadrat =1331
y kwadrat=1331-11
y kwadrat=1320
y=660
C) dwie trzecie z kwadrat =1536
z kwadrat=1536- dwie trzecie
z kwadrat=512 trzecie - dwie trzecie
z kwadrat= 510 trzecie
D) z kwadrat - 66=15
z kwadrat = 15+66
z kwadrat=81
z = 40,5
E) 2x kwadrat + 50 =0
x
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T17:30:33+02:00
W tego typu zadaniach musisz pamiętać o zasadzie
√x² = |x|, czyli x lub -x [ważne!]

A) 9x kwadrat - 16=0
9x² - 16 = 0
9x² = 16
x² = 16/9 /√
|x| = 4/3
x = 4/3 lub x = - 4/3

B) 11y kwadrat =1331
11y² = 1331
y² = 121 /√
|y| = 11
y = 11 lub y = -11

C) dwie trzecie z kwadrat =1536
2/3 z² = 1536
2 z² = 4608
z² = 2304 /√
|z| = 48
z = 48 lub z = -48

D) z kwadrat - 66=15
z² - 66 = 15
z² = 81 /√
|z| = 9
z = 9 lub z = -9

E) 2x kwadrat + 50 =0
2x² + 50 = 0
2x² = -50
x² = -25
sprz. dla liczb rzeczywistych - funkcja ta nigdy nie równa się 0
2 3 2