Odpowiedzi

2010-01-08T15:05:02+01:00
1. Ogromny spadek liczby ludności kraju
2. Nędza i ogromny kryzys gospodarczy wywołujące kryzys wojskowy
3 . Strajki robotnicze
4 . Powstania chłopskie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T15:09:38+01:00
- fundamentalne znaczenie dla określenia własnego miejsca na mapie Europy
Dla Polski:

- stawką wojny było zachowanie kruchej jeszcze niepodległości,
- określenie ostatecznej granicy wschodniej Polski
- określenie ustroju państwa ale też utworzenie korzystnej sytuacji międzynarodowej w Europie Środkowej

Dla Bolszewików:

- Dla Rosji Radzieckiej wojna z Polską była konsekwencją ideologii komunistycznej - marksistowsko-leninowskiej,
-Bezpośrednią przyczyną konfliktu było zakończenie I Wojny Światowej i stopniowe wycofywanie się z Europy Środkowej wojsk niemieckich