W godzinach szczytu energetycznego(np wieczorem) napięcie w sieci elektrycznej spada z 220V do 200V. Jaką rzeczywistą moc ma wówczas prąd w grzałce, na której znajduje się napis ,,220V, 200W,,


pomocy. nie jestemw stanie zrobić takiego zadania, fizyka nie jest moją dobrą stroną...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T15:13:01+01:00
Wzór na moc to: P=IV (P-moc, I-natężenie prądu, V-napięcie)

Przekształcamy go, żeby dowiedzieć się jakie jest natężenie prądu przy napięciu 220V:
P=IV | :V
I=P/V
I=200/220
I=0.9A

Teraz łatwo możemy obliczyć moc urządzenia, przy napięciu 200V:
P=IV
P=0.9 * 200
P=180W

O: Rzeczywista moc tego urządzenia w godzinach szczytu wyniesie 180W.
10 2 10
2010-01-08T15:18:20+01:00
U1 = 220 V
U2 = 200 V
napis na grzałce
U = 220 V
P=200 W
I = ?
P= U*I
I = P/U
I = 0,91 A natężenie prądu przy napięciu U = 220 V
obl. natężenie prądu przy napięciu 200 V
I1 = P/U
I1 = 200 W/200 V ; [W] = [V*A]
I1 = 1A
5 2 5