Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T16:15:31+01:00
Młoda, dwudziestoparoletnia piękna dziewczyna podobnie jak większość jej poprzedniczek i następczyń od początku odnosi się do Tomasza chłodno i ironicznie. Oryginalność Zenobii polega jednak na tym, że nie lubi Tomasza niemal do ostatniego rozdziału książki i nie przepuszcza dosłownie żadnej okazji by upokorzyć go dodatkowo za pomocą chwytów judo. Trudno więc tu mówić o jakimkolwiek romansie, zwłaszcza, że Zenobia leci na przystojnego, szwajcarskiego fabrykanta zapalniczek. Pod koniec książki zagadka pamiętnika zmusza ich jednak do wspólnego działania. Przy okazji wychodzi też na jaw zagadka związana bezpośrednio z osobą Zenobii.
2010-01-08T16:18:16+01:00
HISTORIA SZTUKI- JEST JEDEN NAJLESZY I NAJSKUTECZNIEJSZY NAUCZYCIEL – PAN SAMOCHODZIK ZA POMOCĄ SŁÓW ZBIGNIEWA NIENACKIEGO. DLA KAŻDEGO KOMU HASŁO HISTORIA SZTUKI NIE JEST OBCE I KOJARZY SIĘ Z KONKRETNYMI ZAGADNIENIAMI, ZAPEWNE BLISKI SERCU JEST NIEZWYKŁY PAN TOMASZ-SAMOCHODZIK, NAJBARWNIEJSZA I NAJPOPULARNIEJSZA OSOBA TEJ DZIEDZINY, CHOĆ NIESTETY, A MOŻE WŁAŚNIE STETY, WYMYŚLONA. Jako długoletni wielbiciel i fan przygód Pana Samochodzika, osobiscie poleciłabym parę książek z serii Pan Samochodzik i............. jako lekturę obowiązkową w polskich szkołach, jeśli nie z ojczystego języka, to przynajmniej z historii, ale z historii naszego kraju. Nikt w tak barwny i szalenie przystępny sposób nie przybliża młodym czytelnikom historii Polski jak właśnie Nienacki w swojej serii o przygodach Pana Tomasza- dyplomowanego historyka sztuki. Należy dodać, że studia w tym kierunku są dość ciężkie, ale dla miłośnika historii i jej wszelakich odgałęzień, nauka ta stanie się ogromnie fascynująca, ale jak zachęcić do cząstkowego choć poznania tej nauki nastoletniego, zbuntowanego człowieka, uważam , że za pomocą książek z serii Pana Samochodzika i choć pisane w czasach rozkwitu Prl-u, mogą jedynie przybliżyć miniony ustr ój, bo przecież historia nie traci na aktualności, a zagadki krzyżackie z łatwością dorównują atrakcyjnością grom online...... Nienacki przedstawia Pana Tomasza jako przystojnego młodego detektywa- amatora, który z czasem będzie działał na osobiste zlecenie Ministra Kultury i Sztuki, jako prawdziwy poszukiwacz zagrabionych w czasie wojny skarbów, w swą podróż zabiera grupę młodych przyjaciół, najpierw harcerzy..........wraz ze zmianą ustroju, niezrzeszoną młodzież, ale w każdej ze swych wypraw propaguje letni wypoczynek na łonie natury- z namiotem i śpiworem, nad wodą, połączony z poszukiwaniem skarbów i wędrówkami po ruinach, a tym nie pogardziłby żaden nastolatek, nawet zatwardziały internauta, mógłby tak wędrować z piwem i papierosem w ręce, mogły udawać, że jest mu to obojętne, ale taka wędrówka i tak odniosłaby głębokie wrażenie w jego umyśle,,,,,,,,,,,,,,,zatem można wędrować tak za pomocą około 30tu książek, można w jeden dzień przeżyć tę wręcz wirtualną przygodę wtapiając się wzrokiem i duszą w książkę o przygodach Pana Samochodzika!!!!!!! Na początku lektury delikatnie zostajemy wciągnięci w temat, zapoznani z bohaterami i miejscem, a następnie autor powoli i bezboleśnie dawkuje nam prawdziwą lekcje historii nafaszerowanej faktami i datami, ale jakże łatwą do połknięcia i już czytelnik jest bogatszy o fakty ze swej ojczyzny, czym może się pochwalić nawet wśród obywateli Uk, gdzie może wyjedzie.........Jednym słowem Pan Samochodzik wyedukował już dwa a nawet i trzy pokolenia Polaków i ze świetnym skutkiem robi to nadal, choć już zza grobu. Przyswaja zagadnienia historii sztuki będące często przerażająco ostre dla odbiorcy, a przecież historia sztuki to wszystko co nas otacza, domy, budowle, stare kościoły, czy nawet zwykły przedwojenny dom z cegły, znajdując się na każdej ulicy. Na początek zaserwowałabym danie pod tytułem; Pan Samochodzik i Templariusze, Pan Samochodzik i Niesamowity Dwór.....a po lekturze tych dwóch, nawet zagorzały sceptyki wróg historii polski pokusi się kolejne książki, choćby te najnowsze o bursztynowej komnacie. Nie trzeba reklamować Pana Samochodzika bo ma on swoje fancluby, czy zloty pod jego imieniem, ale nawet zwykłe rankingi świadczą o jego popularności.
wiki
2 1 2