Odpowiedzi

2010-01-08T16:07:27+01:00
A-2 - pierwszy bok
a - drugi bok
a+2 - trzeci bok
L=18 cm
L=a-2+a+a+2
18=3a
a=6

Boki trójkąta mają długość : 4 cm, 6cm i 8 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T16:09:38+01:00
I x-2-2=x-4
II x-2
III x

x-4+x-2+x=18
3x-6=18
3x=24 |:3
x=8

I 8-4=4
II 8-2=6
III 8
2010-01-08T16:13:09+01:00
Obw=18
x-III bok
x-2II bok
x-2-2=x-4-I bok

x+(x-2)+(x-4)=18
x+x-2+x-4=18
3x-6=18 /+6
3x=24 /:3
x=8 -III bok
x-2=8-2=6-II bok
x-4=8-4=4-I bok

Boki tego trojkata wunosza 8cm,6cm i 4cm ;))