Z sondażu, przeprowadzonego prze OBOP ( w styczniu 2001) na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie osób powyżej 15 roku życia, wynika, że w miłość od pierwszego wejrzenia wierzy 55% Polaków z tego przedziału wiekowego. Spośród osób, które wierzą w miłość od pierwszego wejrzenia, 71% zakochało się w ten sposób. Jaki odsetek Polaków powyżej 15 roku życia wierzy w miłość od pierwszego wejrzenia, ale nie miało szczęścia zakochać się w ten sposób? Wynik zaokrąglij do pełnego procentu.

2

Odpowiedzi

2009-09-23T11:29:12+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T12:01:17+02:00
X - osoby powyżej 15 roku życia
y - osoby, które wierzą w miłość od pierwszego wejrzenia

y=0,55x
100%-71%=29%=0,29
0,29y=0,29*0,55x=0,1595x≈0,16x=16%

Odp:16% osób, które wierzy w miłość od pierwszego wejrzenia nie zakochało się w ten sposób

1 5 1