Przewodnik przecięto w połowie dłudości i obie połówki skręcono razem. Opór tak skręconego podwójnie przewodnika w porównaniu z oporem nie rozcięteg:
A)zwiększy się 2 razy
B)zmniejszy się 2 razy
C)zwiększy się 4 razy
D)zmniejszy się 4 razy
E)nie zmieni się

Odpowiedz ozasadnij.

pomocy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T16:18:21+01:00
D ponieważ:

R=ρl/s

zmniejszamy l i zwiększamy s dwukrotnie. Dlatego:

R=½l/2s

Niełatwo z tego wywnioskować, że opór będzie 4 razy mniejszy, bo:
2/½=4
1 5 1
2010-01-08T16:20:26+01:00
Opór przewodnika przed rozcięciem - R
po rozcięciu otrzymujemy 2 odcinki o oporach 0,5R każdy
po skręceniu otrzumamy 2 odciki połączone równilegle a ich opór
jest równy
Rz=R1*R2/(R1+R2)=0,5R*0,5R/(0,5R+0,5R)=0,25R
odp.d opór zmniejszy się 4 razy