Odpowiedzi

2010-01-08T16:23:35+01:00
90:18=5
4*5=20
5*5=25
25*20=500
23 4 23
2010-01-08T16:34:46+01:00
Obwód prostokąta o wymiarach 4cm na 5cm :

8cm + 10 cm = 18 cm

Pole tego prostokąta:
P = 5 * 4 = 20 cm [kwadratowych]

Obliczenie pola podobnego prostokąta:

18 cm - 20 cm [kwadratowych]
90 cm - x

(90 cm * 20 cm[kwadratowych]) : 18cm = 100 cm [kwadratowych]

P podobnego = 100 cm [kwadratowych]
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:33:05+01:00
Obwód 1:
5+5+4+4 = 18 cm
Obwód 2:
90 cm
Skala podobieństwa:
k = 90/18 = 5
Bok 1 większego prostokąta:
4+5 = 20 cm
Bok drugi większego prostokąta
5*5 = 25 cm
Sprawdzenie:
20+20+25+25 = 90 cm.
Pole:
20*25 = 500 cm
Jak czegoś nie zrozumiesz to napisz :)
4 4 4