Odpowiedzi

2010-01-08T16:29:11+01:00
Porosty są organizmami symbiotycznymi, zbudowanymi z komórek grzybów i glonów lub sinic. Mikroorganizmy współpracują ze sobą.
2 4 2
2010-01-08T16:32:03+01:00
Ponieważ powstały one z połączenia się grzyba i glonu tworząc tak zwaną symbiozę.Oba składniki porostu mogą żyć samodzielnie. Jednak czasem łączą się, tworząc nowy organizm - porost.

Pozdrawiam i liczę na najlepszą :]
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T17:06:38+01:00
Symbioza jest wtedy kiedy współżycie dwóch organizmów oparte jest na obupólnej korzyści, dla tego porosty są organizmami symbiotycznymi ponieważ wynikają z symbiozy glonu i grzyba. Zależność ta polega na tym że glon dostarcza grzybowi związki organiczne wytworzone w procesie fotosyntezy, a grzyb dostarcza glonowi wodę z solami mineralnymi.
1 5 1