Dziewczynki miały posadzić 60 sadzonek porzeczek.Kinga posadziła 5 dwunastych wszystkich sadzonek, Ola 3 siódme tych,które zostały. Resztą zajęła się Marta. Ile sadzonek porzeczek posadziła każda dziewczynka|?| ( Napiszcie odpowiedź)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T16:39:31+01:00
60 - ilość wszystkich sadzonek
⁵/₁₂ × 60 - kinga
³/₇ × (60 - ( ⁵/₁₂ × 60 ) )
⁵/₁₂ × 60 = ⁵×¹²/₆₀ = ²⁵/₁ = 25
25 - kinga

³/₇ × (60 - 25 )
³/₇ × 35 = 15 - ola

60- 25-15= 20 - marta


Kinga posadziła 25 drzewek, Ola 15, a Marta 20.


proszę o najlepszą ;)



37 4 37
dzięki za pomoc!! :)
Idealnie zrobione
2010-01-08T16:59:55+01:00
Zad.

100% - sześćdziesiąt sześćdziesiątych - 60/60

Pięć dwunastych - 5/12 musisz obustronnie pomnożyć przez 5. Wtedy sprowadzisz ułamek do wspólnego mianownika. Wyjdzie ułamek dwadzieścia pięć sześćdziesiątych - 25/60
Czyli z tego wynika, że Kinga posadziła 25 sadzonek.

60/60 - 25/60 = 35/60 - tyle posadziły pozostałe 2 dziewczynki
35/60 jest równe 7/7 - tyle posadziły pozostałe 2 dziewczynki z czego Ola posadziła 3/7 więc Marta posadziła 4/7. A te 7/7 to jest 35 sadzonek

3/7 = 35 : 7 = 5
5 x 3 = 15
Czyli 15 jest równe 3/7

Czyli Ola posadziła 15 sadzonek

25 + 15 = 40 - 25 to Kinga, a 15 to Ola
60 - 40 = 20

Czyli Marta posadziła 20 sadzonek

Odp: Kinga posadziła 25 sadzonek, Ola posadziła 15 sadzonek, a Marta posadziła 20 sadzonek.

Proszę o najlepszą!!!!! ;)

21 4 21