Zaokrąglij dane liczby

a)do dziesiątek: 30708
b)do tysięcy: 48500
Oblicz:
a)4+3,6:1,8+5/8•(-2 2/5)=

Agnieszka kupiła 3 czasopisma.Za pierwsze zapłaciła 2,50 za drugie o 90gr mniej,a za trzecie 2 razy więcej niż za drugie.Ile kosztowało 3 czasopismo?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T16:40:11+01:00
A)do dziesiątek: 30708 = 30710
b)do tysięcy: 48500 = 49 000


a)4+3,6:1,8+5/8•(-2 2/5)= 4 +2 -1 i 1/2 = 4 i 1/2


1. czasopismo = 2,50 zl
2. czasopismo = 2,50-0,90 =1,6 zl
3. czasopismo = 1,6*2 = 3,2 zl

:)
1 5 1
2010-01-08T16:40:21+01:00
A) 302710
b) 49 000

a) 4+ 3,6:1,8 + 5/8 * (-2 2/5) = 4+ 36/10*10/18 + 5/8*(-12/5) =

= 4 + 2 - 1,5 = 4,5

3.
Dane:
2,50 - cena I czasopisma
2,50 - 0,90 = 1,60 - cena II czasopisma
1,60 * 2 = 3,20 - cena III czasopisma
2010-01-08T16:43:55+01:00
A)30710
b)49000


a)

4+3,6:1,8+5/8•(-2 2/5)=
4+2+5/8•

nie wiem jaki znak jest miedzy -2 i 2
bo nie naspisalas



I 2,5
II 2,5 - 0,9= 1,6
III 2•1,6 = 3,2


zaplacila 3,2