Mama pakowała pomarańcze do paczek świątecznych. Dla córki przeznaczyła 1/3 wszystkich owoców, a synowi 1/3 reszty. Babcia otrzymała 1/3 pozostałych pomarańczy, a ostatnich 8 mama podzieliła równo między dziadka i męża. Ile owoców miała mama?

Proszę o szybką odpowiedź!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-11T14:46:29+01:00
X- wszystkie owoce
¹/₃ x- córka
pozostało wiec 2/3 x
1/3 * 2/3 x = 2/9 x - tyle dostal syn
pozostało więc 2/3 - 2/9 = 6/9 - 2/9 = 4/9
1/3 * 4/9 x = 4/27 - tyle dostala babcia
pozostalo jeszcze :
4/9-4/27 = 12/27-4/27 = 8/27 x wiemy tez ze zostalo 8 pomaranczy czyli
8/27 x = 8 * 27/8
x= 27
odp mama miala 27 owoców
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T20:03:19+01:00
X- wszystkie owoce jakie miala mama
1/3 x-tyle pomarańczy dostała córka
1/3 * 2/3 x = 2/9 x - tyle pomarańczy dostal syn
2/3 - 2/9 = 6/9 - 2/9 = 4/9
1/3 * 4/9 x = 4/27 - tyle pomaranczy dostala babcia
4/9-4/27 = 12/27-4/27 = 8/27 x wiemy ze zostalo 8 pomaranczy wiec
8/27 x = 8 * 27/8
x= 27
mama mila 27 pomaranczy.
prosze ;)