Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T16:47:20+01:00
217g - 16g = 201 g
201/217 x 100% = 92,62 %
Hg (rtęć) stanowi około 92,62% masy tlenku rtęci
2 5 2
2010-01-08T21:16:39+01:00
W reakcji rozkładu 217 g tlenku rtęci(II) powstało 16 g tlenu,a resztę stanowiła rtęć.Oblicz jaki procent masy tlenku rtęci (II) stanowi rtęć.

217 g - 16 g = 201 g

201 g / 217 * 100 % ≈ 92, 63 %
Odp. : Rtęć stanowi 92, 63 % masy tlenku rtęci ( II ).

Pozdrawiam! :)
2 3 2
2010-01-08T21:38:01+01:00
217g - 16g = 201g

201 g/217 * 100 % = 92, 63 %
4 4 4