12.
Mały Olgierd często kupuje pieczywo. Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki. Twierdzi , ze wydal 3 zł. Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł. Mama Olka podejrzewa , ze albo sprzedawca się pomylił , albo Olek zgubił część pieniędzy. Czy wątpliwości mamy Olka są uzasadnione ?

14.
Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób , czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chłopców.
Ile dziewczat i ilu chlopcow pisalo ten test ?

3

Odpowiedzi

2010-01-08T16:53:51+01:00
Zadanie 12
x - cena chleba
y - cena bułki

2x + 4y = 3 /*(-3)
3x + 6y = 5 /*2

-6x - 12 y = -9
6x + 12y = 10
----------------
0=1
układ sprzeczny
Odp. Tak, wątpliwości mamy Olka są uzasadnione.
zadanie 14
x-dziewczyny
y-chłopcy

1/3x+2/7y=46
x+y=150

x=150-y

1/3(150-y)+2/7y=46
50-1/3y+2/7y=46
-7/21y+6/21y=46-50
1/21y=4
y=84

x=150-84=66

Odp: Pisało 66 dziewczyn i 84 chłopców.
Też miałam to niedawno ;-)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T16:55:35+01:00
12.
Tak są uzasadnione.
Wystarczy pokazać ukł. równań:

c- chleb
b - bułki

2c+ 4b = 3
3c + 6b = 5

Które po rozwiązaniu jest sprzeczne [rozwiązanie znajdziesz na tej stronie gdyż takie zadanie już było ]

14.
d- dziewczyny
c - chłopcy

d +c = 150 / - c
1/3d + 2/7c = 46


1/3d + 2/7c = 46
d = 150 - c


1/3(150 - c) + 2/7c = 46
50 - 1/3 c + 2/7 c = 46 / - 50
- 1/21 c = - 4 /* 21
-c = - 84 / * (-1)
c= 84


d + 84 = 150 / - 84
d = 66

c =84
d =66
2010-01-08T16:58:19+01:00
X=chleb
y=bułka

2x+4y=3 /*3
3x+6y=5 / *(-2)

6x+12y=9
-6x-12y=-10

0=-1

Odp. Wątpliwości mamy są słuszne.

x- dziewczyny
y - chłopcy

x +y = 150 / - y
1/3x + 2/7y = 46


1/3x + 2/7y = 46
x = 150 - y


1/3(150 - y) + 2/7y = 46
50 - 1/3 y + 2/7 y = 46 / - 50
- 1/21y = - 4 /* 21
-y = - 84 / * (-1)
y= 84


x + 84 = 150 / - 84
x = 66

y =84
x =66


Prosze o najjj, te zadania robiłam 2 dni temu w szkole, wiec na pewno jest dobrze.