Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T17:16:33+01:00
19 stopni 13 minut = 1153/60 stopnia - kąt alfa

sin alfa = 0,32914
cos alfa = 0,9443

sin alfa = a/1,54
a = 1,54 * 0,32914 = 0,507
cos alfa = b/1,54
b = 1,54 * 0,9443 = 1,454

P = ab
P = 0,507 * 1,454 = 0,737178 = ok. 0,74 cm^2
2010-01-08T17:18:08+01:00
Hej:P

Narysuj sobie ten prostokąt. Jesli zaznaczysz w nim przekątną to zobaczysz, że składa sie on z dwóch trójkątów. Oba trojkaty są identyczne.

Poleliczymy ze wzoru

P=ab(gdzie a i b boki protokąta)

przyjmijmy,ze
a-bok krótki
b-długi

Mamy dany trójkąt prostokątny w którym dana jest przeciwprostokątna i jeden kąt ostry. Jeśli dana jest przeciwprostokątna to na pewno liczyć będziemy z sinusów lub cosinusów:)

x/b=cos alfa (bo kąt alfa jest między d i b)
x/a=sin alfa (bo kąt alfa nie jest miedzy d i a)

Więc

b=x/cos alfa
a=x/sin alfa

P= x/cos alfa razy x/sin alfa

Podstaw i gotowe