Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T17:49:13+02:00
1. Oddzielają one wewnątrz komórki odmienne pod wzgledem składu rejony, które pełnią wyspecjalizowane funkcje.
2. izoluje wnętrze komórki od otoczenia.
3. zapewnia kontakt ze środowiskiem zewnętrznym
4. Znajdują się w niej receptory (wyspecjalizowane białka, odbierające sygnały ze środowiska zewnętrznego i przetważające je w taki sposób, aby dotarły do odpowiedniego miejsca w komórce
5. Po pbu stronach błony istnieje róznica między stężeniami jonów sodowych i potasowych - dzięki temu komórka reaguje na bodżce.
4 5 4
2009-09-22T17:50:06+02:00
·oddzielenie wnętrza komórki od środowiska,
·oddzielanie w komórkach kompartymentów (przedziałów) o różnej koncentracji różnych substancji (enzymów, jonów, substratów),
·pośredniczenie w transporcie biernym i czynnym,
·wytwarzanie potencjału elektrochemicznego - różnej koncentracji jonów,
· miejsce przebiegu procesów (np. łańcuch transportu elektronów w mitochondriach i chloroplastach)
3 4 3
2009-09-22T18:05:25+02:00
1.ochrania komórkę przed szkodliwymi substancjami
2.oddzielanie wnętrza komórki od środowiska zewnętrznego
3.zapewniają kontakt ze środowiskiem zewnętrznym poprzez receptory
4.reakcja na bodźce
5.utrzymuje kształt danej komórki
1 4 1