Odpowiedzi

2010-01-08T17:05:10+01:00
Mw=95g - masa rozpuszczalnika
ms=5g - masa rozpuszczonej substancji
mr=mw+ms=95g+5g=100g - masa roztworu
cp - stężenie procentowe
cp=ms*100%/mr=5g*100%/100g=5%
2010-01-08T17:05:14+01:00
Mr=ms+mw
mr=5g+95g
Cp=ms/mr*100%
Cp=5g/100g*100%
Cp=5%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T17:05:53+01:00
Cp = (ms *100%): mr


Cp = (5g * 100%) : 100g = 5%

Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 5%.

Cp - stężenie procentowe
ms - masa substancji
mr - masa roztworu = 95g + 5g =100g