Odpowiedzi

2009-09-22T17:50:20+02:00
W - cena wisiorka
l - cena łańcuszka

w + l = 105 => l = 105 - w
(w-8) + 1,2l = 100

(w-8)+ 1,2(105-w) = 100
w-8+126-1,2w = 100
-0,2w = - 18
w = 90

wisiorek kosztuje 90 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-22T17:52:09+02:00
Wystarczy ułożyć układ równań:
|l+w=105
|w-8+1.2l=100

|l+w=105
|-1.2l-w=-108

-0.2l=-3
l=15
w=105-l
w=90

w - wisiorek
l - łańcuszek
2009-09-22T18:38:25+02:00
Odpowiedź:
Wisiorek kosztuje 44,5 zł