Poprawa pomyłki którą zrobiłam wcześniej


W ośrodku wczasowym Kryniczanka znajduje się 60 pokoi dla gości (jedno-, dwu i trzyosobowych). Pokoje trzyosobowe stanowią 7/15 wszystkich pokoi, a pokoje dwuosobowe 3/4 pokoi dwu- i jednoosobowych. Ile miejsc noclegowych jest w ośrodku?


Do ośrodka wczasowego przyjechała grupa turystów. Na pierwszym piętrze ośrodka zostało zakwaterowanych 3/4 wszystkich uczestników, 1/5 na drugim, a pozostałe 2 osoby na trzecim piętrze. Oblicz, ile osób było w tej grupie.



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T17:32:21+01:00
X - il. pokoi 1 os.
y - il. pokoi 2 os.
z - il. pokoi 3 os.

z=7/15*60
z=28

60-28=32 - il. pokoi 1 i 2 os.

y=3/4*32
y=24

x=32-24
x=8

8+2*24+3*28=8+48+84=140

W ośrodku jest 140 miejsc noclegowych.

x- wszyscy uczestnicy
¾x - 1 piętro
⅕x - 2 piętro
2 - 3 piętro

3/4=15/20
1/5=5/20

15/20+5/20=19/20

1/20x=2
x=40

W grupie było 40 osób.
2010-01-08T17:39:47+01:00
Zad 1
wszystkie pokoje - 60
miejsca w trzechosobowych - (7/15 x 60) x 3 = 28 x 3 = 84
miejsca w dwuoosobowych - [(60 - 28) x 3/4] x 2 = [32 x 3/4] x 2 = 24 x 2 = 48
miejsca w jednoosobowych - 60 - 28 - 24 = 8
wszystkie miejsca - 84 + 48 + 8 = 140
zad2
trzecie piętro - 2 = 19/20
trzecie i drugie i pierwsze piętro - y
1/20 x y = 2
y = 2 : 1/20
y = 2 x 20
y = 40