- podaj 3 przykłady chorób układu krążenia określ prawdopodobe ich przyczyny występowania oraz zaproponuj działania profilaktyczne;
- przedstaw graficznie mechanizm rozwoju miażdżycy, naczynia krwionośnego. Wytłumacz na czym polega to zjawisko i jakie są tego następstwa
- wymień i opisz 3 czynniki związane z dietą i trybem życia, które ułatwiają rozwój chorób serca ii układu pokarmowego
- dlaczego palenie papierosów zwiększa niebezpieczeństwo powstawania zmian miażdżycowych tętnic

2

Odpowiedzi

2010-01-08T17:40:36+01:00
1. Miażdżyca
- źle dobrana dieta,
- palenie papierosów,
- picie alkoholu.
Profilaktyka:
- dużo ruchu,
- odpowiednia dieta,
- niepalenie papierosów.

Hemofilia to wrodzona skaza krwotoczna. Niemożna jej zapobiec, jest to choroba uwarunkowana genetycznie.

Arytmia- nieprawidłowości w działaniu serca.
Profilaktyka:
Regularne badanie.

2. Pojawiają się złogi, które blokują przepływ krwi. Wówczas może dojść nawet do zawału serca.

3. - dieta bogata w tłuszcze pochodzenia zwierzęcego,
- zbyt mało ruchu,
- zbyt mało witamin.

4. Papierosy zawierają szkodliwe substancje.


3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T17:45:50+01:00
Choroby: miażdżyca tentnic, nadciśnienie, zawał mięśnia sercowego
przyczyny:niewłaściwa dieta, stres, siedzący tryb życia, używki, dziedzicznośc alkohol, tytoń
profilaktyka:właściwa dieta, czynny tryb życia, nizażywanie używek, niestresowanie się

rozwój miażdżycy polega na długo utrzymującym się podwyższonym ciśnieniuktóre powoduje przeciążenie pracy serca oraz może doprowadzić do pękania drobnych naczyń krwionośnych. do najgrożniejszych należy pęknięcie naczyń krwionośnych mózgu, które może doprowadzić do wylewu.

siedzący tryb życia, zabużenia gospodarki tłuszczowej, nadciśnienie , palenie papierosów, stres.

ponieważ w tentnicach gromadzą się szkodliwe substancje smoliste które je zatykają
1 5 1