Zad1.Ukształtowanie powierzchni Polski stanowi jeden z elementów jej potencjału naturalnego. Umożliwiło ono rozwój różnych działów gospodarki narodowej. Podaj przynajmniej 2 argumenty uzasadniające to stwierdzenie.

Zad2.Określ (3 lub mniej) korzyści jakich oczekują po otwarciu mostu Szwecja i Dania.

Zad3.UZupełnij zdania:
Im dalej na wschód, tym temperatura powietrza afmosferycznego w styczniu na pojezierzu ulega____________, przyczyną tego jest___________.

Zad4. Od czego pochodzą nazwy:
snieżka(szczyt)
Złoty Stok,Złotoryja(miasta)
Błędne Skały(formy skalne)
Szklarska Poręba(miasto)

Czekam na odpowiedzi z gory dzieki, wszystkim udzielajacym sensowną odp na ktoreś z zadań dam gwiazdki a za najlepsza pkt. AŻ 50 tylko za 4 zad;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T18:00:43+01:00
Zad.1
Ukształtowanie terenu umożliwia rozwój różnych działów gospodarki ponieważ w Polsce są przeważnie niziny na ktorych bardzo rozwija sie rolnictwo.
zad.2
-szybkie przemieszczenie się drogą lądową
-duży wpływ na gospodarkę regionu Skanii
-droga europejska która umożliwiała dojazd duńczykom do pracy i odwrotnie
zad.3
Im dalej na wschód, tym temperatura powietrza afmosferycznego w styczniu na pojezierzu ulega obniżeniu,przyczyną tego jest oddziaływanie klimatu kontynentalnego.
zad.4
Śnieżka-nazwa wzięła sie od przymiotnika śnieżna
1 5 1
2010-01-08T18:05:13+01:00
1.
-wysoko wydajne grunty rolne (rozwój rolnictwa)
-zasoby surowców naturalnych (węgiel kamienny i brunatny)
2.
-szybszy transport pomiędzy tymi krajami towarów
etc.
-lepsza komunikacja dla mieszkańców tych państw
3.
zmniejszeniu
wzrasta kontynentalizm klimatu
4.

W kronikach czeskich przez setki lat Złoty Stok znany jest pod nazwą RYCHLEBY związaną chyba z wymienioną poprzednio nazwą RYCHSTEYN (dotąd jeszcze czeskie pasmo Gór Złotych nosi nazwę Rychlebskych Hor). Od 1945 roku utrwaliła się dopiero nazwa ZŁOTY STOK.
1 5 1