Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T17:44:40+01:00
Wiek Agnieszki - y
wiek Basi = x

rok temu y=2x
obecnie y=x+5

1/ y=2x
y=x+5
2/y=2x
2x=x+5
3/y=2x
2x-x=5
4/ y=2x
x=5
5/ y=2 razy 5
x =5
6/ y=10 Po roku 10+1=11 i 5+1=6
x=5

Basia miała rok temu 10 lat , a Agnieszka 5 lat , Basia obecnie ma 11 lat a Agnieszka 6 .
2010-01-08T17:49:58+01:00
B- wiek basi
a wiek agnieszki
2(b-1)=a-1
b-5=a

2b-2=a-1
b-5=a

2b-2+1=a
b-5=a

2b-2+1=a
b-5=2b-2+1

2b-2+1=a
b=4

8-2+1=a
b=4

a=7
b=4