Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość
a)graniastosłupa czworokątnego prawidłowego o wysokości 7 cm i polu podstawy 9 cm2

b)graniastosłupa trójkątnego, którego podstawą jest trójkąt prostokątny o bokach długości 3cm,4cm,5cm, a wysokość graniastosłupa ma 8 cm długości.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T18:02:42+01:00
A) Pc=2Pp*H
Pp=9cm²
H=7cm
Pc=2*9*7
Pc=126 cm²

V=Pp*H
v=9*7
v=63 cm³

b) Pc=2Pp*H
Pp=ah/2
Pp=3*4/2
Pp=6 cm²
Pc=2*6*7
Pc=84 cm²

v=Pp*H
v=6*7
v=42 cm³
2010-01-08T18:05:37+01:00
Zad.1]podstawą jest kwadrat o polu=9cm²
z pola oblicz a boku podstawy:a²=9cm²→a=√9=3cm
v=a²h=9cm²×7cm=63cm³
pole=2a²+4ah=2×9cm²+4×3×7=18cm²+84cm²=102cm²
zad.2]
v=pole podstawy ×wysokość
v=½abh=½×3×4×8=48cm³
pole = 2×½ab+ah+bh+ch=3×4+3×8+4×8+5×8=12+24+32+40=108cm²
2010-01-08T18:11:22+01:00
A)
Ob=Pp*H
H=7cm
Pp=9cm2

Ob=7cm*9cm2=63cm3
Pc=6*Pp
Pc=6*9cm2
Pc=54cm2

b)
Ob=Pp*H
H=8cm

Pp=(a*b)/2
a=3cm
b=4cm
c=5cm - jest to przeciwprostokątna więc niema znaczenia

Pp=3cm*4cm/2
Pp=6cm2

Ob=6cm2*8cm
Ob=48cm3

Pc=2*Pp+H*(a+b+c)
Pc=2*6cm2+8cm*(3cm+4cm+5cm)
Pc=12cm2+8cm*12cm
Pc=12cm2+96cm2
Pc=108cm2