Odpowiedzi

2010-01-08T18:10:58+01:00
Teraz jest 300g roztworu.
W którym jest 20 g soli , bo 200 x 0,2 = 20

20 g ; 300= o,o(6)

0,0(6)= 6, (6) %
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T18:11:16+01:00
Ilość substancji rozpuszczonej w roztworze pierwszym:
200g*10%=20g

ilość wody:
200g-20g=180g

ilość substancji rozpuszczonej w roztworze drugim:
nie zmieniła się (20g)

masa roztworu:
100g+200g=300g

stężenie procentowe:
20g/300g *100% = w przybliżeniu 6,7%