Balkonowa skrzynka na kwiaty ma kształt prostopadłościanu o wymiarach podstawy 80 cm x 20 cm i wysokości 25 cm .

A) ile worków na ziemi o pojemności 10 l należy zakupić, aby napełnić skrzynkę do 3/4 jej objętości ?
B) Do jakiej wysokości wypełni ją ziemia ogrodowa wysypana z worka o pojemności 10 l , jeżeli zostanie rozmieszczona równomiernie ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T18:54:45+01:00
Objętość skrzynki :
V=80x20x25=40000 [cm³]
40000cm³=
1dm³=1l
1dm=10cm
1dm³= 10 x 10 x10 xm
1dm³=1000cm³
40000cm³= 40dm³=40l

A.
40:10 x ¾
4 x¾ = 3
Odp. Należy kupić 3 worki

B. 10/40 = 1/4
1/4 = 25%
Odp 10l zajmie 1/ 4 (jedna czwarta - ułamek ) doniczki, czyli 25 %

2 5 2
2010-01-08T18:59:41+01:00
A)
V=a*b*c
V=80*20*25= 40 000
40 000 / 10 = 4000
3/4 * 4000 =3000

Odp.Należy zakupić 3000 worków ziemi o objętości 10 l żeby zapełnić 3/4 objętości skrzynkę balkonową.


3 1 3