Odpowiedzi

2010-01-08T19:14:53+01:00
Konsulowie- dwaj najważniejsi urzędnicy, którzy zwoływali zgromadzenie ludowe a w trakcie wojny dowodzili armią.
senat- 300 osobowa rada kierująca republiką.
edyl-urzędnicy których zadaniem było pilnowanie porządku w mieście.
cenzor-urzędnik zajmujący się ustalaniem listy senatorów
kwestor- Pobierali podatki i zarządzali pieniędzmi państwa.
2 mam inny podręcznika
7 4 7
2010-01-08T19:39:39+01:00
Konsul-pełnił najwazniejszą funkcję w państwie w czasie pokoju.
senat-tworzyło go 300 zasłużonych patrycjuszy.
edylowie-pilnowali porządku w mieście.
cenzor-urzędnik rzymski sporządzający listy senatorów i nadzorujący przestrzeganie obyczajów.
kwestor-pobierali podatki.

Niestety nie posiadam tej drugiej książki o wydawnictwie szkolnym PWN.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:53:33+01:00
Konsul - urzędnik cywilny i wojskowy
senat _ jedna z izb parlamentu zasiada w niej 300 senatorów w starożytnym Rzymie była to instytucja ustrojowa( organ doradczy króla)
edyl- jego zadaniem było sprawować nadzór nad porządkiem i bezpieczeństwem miasta oraz zaopatrzeniem wojsk.
cenzor - jeden z 2 urzędników , którzy byli wybierani co 5 lat.
kwestor - urzędnik, który jest sedzią śledczym oraz oskarżycielem
3 3 3