Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:11:25+01:00
180=90+x+2x
180=90+3x
90=3x
x=30
kąty mają po 90, 30 i 60 stopni
2010-01-08T19:14:00+01:00
Kąt prosty ma 90 stopni

cały trójkąt (w srodku ma 180 stopni)

180-90 = 90
czyli 90 mamy na dwa pozostałe kąty

α = x
β = 2x
90=β +α
90 =2x + x
90 = 3x / 3
30 = x
2x = 30 *2 = 60
czyli kąt α=30 a kąt β 60 .
2010-01-08T19:14:50+01:00
W trójkącie suma miar kątów wynosi 180°
Wiemy że jeden z kątów to 90°

180°-90°=90°

Jeden z kątów ostrych jest dwa razy wiekszy od drugiego 1:2

90:3=30° To jest miara mniejszego kąta
30*2=60° To jest miara większego kąta