Odpowiedzi

2010-01-08T19:21:15+01:00
Dane:
mr1=200g
mr2=50g
Cp1=2%
Cp2=5%

Szukane:
mr3=?
ms1=?
ms2=?
ms3=?
Cp3


200g--100%
ms1---2%

ms1=2%*200g/100%
ms1=4g

50g--100%
ms2--5%

ms2= 5%*50g/100%
ms2=2,5g

ms3= 4g+2,5g= 6,5g

mr3-200g+50g=250g

250g--100%
6,5g--Cp3


Cp3=6,5g*100%/250g
Cp3=2,6%
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:29:52+01:00
Dane szukane
Cp1=2% ms1=?
Cp2=5% ms2=?
mr1=200g Cp=?
mr2=50g

1)200g ---> 2%
2)50g---> 5%

Cp=ms/mr * 100%


ms=Cp*mr/100%
ms1=Cp1*mr1/100%
ms1=2%*200g/100%
ms1=4g

ms2=Cp2*mr2/100%
ms2= 5%*50g/100%
ms2=2,5g

Cp=ms/mr * 100%
mr=200g+50g
mr=250g

ms=2,5g+4g
ms=6,5g

Cp=6,5g/250g*100%
Cp=2,6%

odp: Stężenie procentowe wynosi 2,6%


Nie jestem pewna, ale tak mi się wydaje:)
1 5 1