strzelec A trafia w taczę średnio 8 razy na 10 strzałów ,a strzelec B 9razy na 10 strzałów . Pierwszy strzelec oddał do tarczy 9 strzalów ,a drugi 8 strzałów
dla którego ze strzelców najbardziej prawdopodobna liczba trafień w tarczę jest większa?
coś ze wzorem (n+1) x p
x-razy
ale które to n i jak to obliczyć proszę pomóżcie mi , za dobrą odpowiedż dam najlepszą.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:33:09+01:00
Jeżeli p to prwdopodobnieństwo trafienia w tarczę przez strzelca w jednym strzale, a n to liczb strzałów w które oddał, to wzorem W = n * p określamy wartość oczekiwaną liczby trafień w tych n próbach.

Pierwszy strzelec trafia do tarczy z p-wem p1 = 8/10
Drugi z p-wem p2 = 9/10

Pierwszy oddał n1 = 9 strzałół
Drugi oddał n2 = 8 strzałów

Wartość oczekiwana liczby strzałów pierwszego strzelca:
W1 = n1 * p1 = 8/10 * 9 = 72 / 10 = 7,2

Dla drugiego: W2 = n2 * p2 = 9/10 * 8 = 72 / 10 = 7,2

Zatem W1 = W2, czyli średnio żaden ze strzelców nie trafił więcej razy w tarczę
2010-01-08T22:15:30+01:00
Wzór :
W = n * p

p1 = 8 / 10
p2 = 9 / 10
n1 = 9 strzałów
n2 = 8 strzałów
8 / 10 * 9
= 72 / 10
= 7, 2

9 / 10 * 8
= 72 / 10
= 7, 2

Takie same są.

Pozdrawiam! :)
2010-01-08T22:49:46+01:00
W = n×p

p1 = 8/10
p2 = 9/10
n1 = 9 strzałow
n2 = 8 strzałow

8/10×9=7,2

9/10×8=7, 2

Tak więc wyjdzie tak samo ; ))
1 1 1