Antykwariusz zakupil stolik do kawy i lustro za laczna kwote 4050 zl. Sprzedal lustro, zyskujac na transakcji 25 %, a sprzedajac stolik, zyskal 40 %. Zarobil w ten sposob 1260 zl. Ile zaplacil za lustro, a ile za stolik?
I to zadanie musi byc zrobione rownanimi..
Dzięki z góry..:*

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-08T19:21:45+01:00
X- cena stolika do kawy
y- cena lustra
x+y=4050zł
125%x+140%y= 4050+1260=5310
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:21:48+01:00
Y-stolik, x-lustro
x+y=4050

1,25x+1,4y=4050+1260

--------- x=2400
klamra y=1650

Odp: Lustro kosztowało 2400zł, a stolik 1650zł.
1 3 1