Pierwszy pan za 3 bilety normalne i 2 ulgowe zapłacił 34 zł
Drugi za 1 normalny i 3 ulgowe zapłacił 23 zł(oblicz za pomocą układu równań)
Film Olśnienie obejrzało 420 widzów.Dochód z biletów wyniósł 2640zł.Obliczyłeś już ceny biletów ulgowych i normalnych.Oblicz teraz, ilu kupiło bilet ulgowy, a ilu normalny(oblicz za pomocą układu równań)

3

Odpowiedzi

2010-01-08T19:35:03+01:00
3n + 2u = 34
1n + 3u = 23 / - 3u

3n + 2u = 34
n = 23 - 3u

3(23 - 3u) + 2u = 34
69 - 9u + 2u = 34
69 - 7u = 34 / - 69
- 7u =- 35 / : (-7)
u = 5

3n + 10 =34 / - 10
3n = 24 / : 3
n = 8

ulgowe = 5 zł
n = 8zł


Część drugą zadania możesz wpisać ponieważ była już rozwiązywana na tej stronie.
2010-01-08T19:37:11+01:00
X = normalne
y = ulgowe
3x + 2y = 34
x + 3y = 23
x = 23 - 3y

2y = 34 - 3x
2y = 34 - 3(23 - 3y)
2y = 34 - 69 + 9y
-7y = -35 //: -7
y = 5
x = 23 - 3*5
x = 23 - 15
x = 8

420 widzów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:37:45+01:00
1.
3x + 2y = 34
x + 3y = 23

3x + 2y = 34
x = 23 - 3y

3(23-3y) + 2y=34
x=23-3y

69 - 9y + 2y = 34
x=23-3y

-7y = 34-69
x=23-3y

-7y = -35 / :(-7)
x=23-3y

y = 5
x = 23 - 15

x = 8
y= 5