Z trzech grup słuchaczy języka angielskiego łącznie zdało 29 osób. Z grupy najmniej liczącej egzamin zdała połowa, z grupy średniej trzecia część uczestników, a z grupy najliczniejszej 4 część. Ile osób uczęszczało na kurs, jeśli wiesz że liczby oznaczające ilość słuchaczy w każdej grupie to kolejne liczby naturalne.?

Daję najlepsze.

2

Odpowiedzi

2010-01-08T19:47:55+01:00
I grupa x
II grupa x+1
III grupa x+2

x/2+(x+1)/3+(x+2)/4=29 |*12
6x+4x+4+3x+6=348
13x=338 |:13
x=26

3*26+3=78+3=81
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T20:16:00+01:00

Zdało łącznie 29 osób
I grupa x
II grupa x+1
III grupa x+2

x/2+(x+1)/3+(x+2)/4=29 |*12
6x+4x+4+3x+6=348
13x=338 |:13
x=26

3*26+3=78+3=81

spr:
81-29=58
1 grupa 58/2 = 29
58-29=29
2 grupa 3 część czyli 14
3 grupa 4 czesc czyli 15
14+15+29=58
58+29=81
Odp: Na kurs uczęszczało 81 osób. zadanie jest chyba dobre xD;D