MATEMATYKA -ZADANIE TEKSTOWE-OBLICZYC ALGEBRAICZNIE

Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki. Dziś jest od niej starsza o 5 lat.Ile lat ma Basia, a ile Agnieszka?



jak ktoś może to robił
TO JEST ZADANIE 18 str. 106 podr.
Matematyka z Plusem-Gd.Wyd.Ośw







POMOCY!!!!!!!!!!!!!!
PROSZĘ ZRÓBCIE TO DOKŁADNIE I NA PEWNO DOBRZE

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-08T19:43:23+01:00
Y - wiek Agnieszki rok temu
x - Wiek Basi rok temu

x = y + 5
x = 2y

2y = y + 5
y = 5

Odp. Agnieszka rok temu miała 5 lat a Basia 10, więc teraz Agnieszka ma 6 a Basia 11 lat.
2 3 2
2010-01-08T19:45:48+01:00
X - wiek Basi rok temu
y - wiek Agnieszki rok temu

x = 2y
x = y+5

2y=y+5

y=5
x=10

rok temu Basia miała 10 lat, a Agnieszka 5 lat, ale teraz, czyli po roku, (dodajemy do każdego wyniku 1), Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6 lat.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:45:54+01:00
X-wiek basi
y-wiek agnieszki
x-1=(y-1)2
x=y+5
x-1=2y-2
x=y+5
y+5-1=2y-2
x=y+5
y=6
x=11
basia ma 11 lat a agnieszka 6
2 3 2