Po rozbiciu skarbonki Kasia obliczyła, że miała w niej 348zł-tylko w monetach jedno i pięciozłotowych. Moneta jednozłotowa waży 5g, a pięciozłotowa- 6,5 g. Wszystkie monety w skarbonce Kasi ważyły dokładnie 1kg. Oblicz, ile miała monet jednozłotowych, a ile pięciozłotowych? zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:52:32+01:00
X-ilość monet jednozłotowych
y-ilość monet pięciozłotowych
x+5y=348
5x+6,5y=1000
x=348-5y
5(348-5y)+6,5y=1000
x=348-5y
1740-25y+6,5y=1000
x=348-5y
18,5y=740
x=348-5y
y=40
x=148
monet jednozłotowych jest 148 a pięciozłotowych 40
5 4 5
2010-01-08T19:56:43+01:00
348zł = 1kg
1kg=1000g

układ równań
348= 1x + 5y
1000=5x + 6y

x=348-5y
5(348-5y)+6,5y=1000
x=348-5y
1740-25y+6,5y=1000
x=348-5y
18,5y=740
x=348-5y
x=148
y=40
1zł jest 148 a 5zł -40
2 3 2