Odpowiedzi

2010-01-08T20:17:53+01:00
Pp=4 x 6/2= 12cm
V=12cm x 5 cm = 60cm3
Pc=Pp+Pb
Pp=12cm2 x 2= 24cm2
Pb=3,5 cm x 5cm =17,5 cm2 x 4=70 cm2
Pc= 24cm2 + 70cm2= 94cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T20:24:20+01:00
Pole rombu

Pr=(e*f)/2 gdzie e i f to przekątne
Pr=(4*6):2
Pr=24:2
Pr=12 cm²

Objętość graniastosłupa

V=Pr*h
V=12*5
V=60 cm³

Obliczamy długość krawędzi rombu

a=√e*f
a=√24
Obliczamy pole powierzchni bocznej graniastosłupa

Pb=4*(√24*5)
Pb=20√24 cm²

Obliczamy pole całkowite
Pc=2Pr+Pb
Pc=24+20√24
Pc=2√6+40√6
Pc=42√6cm²