Odpowiedzi

2010-01-08T20:01:31+01:00
0,(4)-0,2(1) =
= 0,4444444... - 0,2111111... = 0,233333... = 0,2(3)


2,3333333... = 10x
0,2333333... = x
(odejmowanie stronami)

2,1 = 9x / : 9
x = 21/90 = 7/30
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T20:06:50+01:00
0,(4)
x=0,4444.../x10
10x=4,444...
Odejmujemy stronami :
9x=4
x=4/9
0,2(1)
x=0,21111.../x10
10x=2,11111...
Analogicznie:
9x=1,9
x=19/90
0,(4)-0,2(1) = 4/9 - 19/90=(40-19)/90=21/90=7/30
3 2 3