Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:52:13+01:00
Chłonka inaczej limfa to płyn tkankowy, który spływa do naczyń chłonnych, rozprowadza on po organizmie limfocyty zabierane z węzłów chłonnych. Bierze także udział w transporcie tłuszczów pokarmowych stąd lekko żółtawe zabarwienie, ta część limfy rozpoczyna bieg od jelita cienkiego. Pełni istotną rolę w mechanizmach obronnych organizmu przed zakażeniami, ponieważ bakterie, a nawet komórki nowotworowe, zanim dostaną sie z tkanek do krwi, zostają zatrzymane w węzłach chłonnych.

Jeżlei źle to napisz mi widomość to ci jeszcze inną definicję podam. '; ))
2 3 2
2010-01-08T19:53:02+01:00
Limfa, zwana też chłonką, powstaje jako przesącz osocza przez włosowate naczynia krwionośne do przestrzeni międzykomórkowych.
6 4 6