Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T19:54:36+01:00
Cechy :
-władza króla jest nieograniczona
-osoba władcy jest całkowicie utożsamiana z państwem.
-centralizacja władzy
-odsunięcie reprezentacji stanów od decyzji politycznych
-rozwój zawodowego wojska na utrzymaniu państwa
-rozwój systemu skarbowo-podatkowego
-rozwój administracji królewskiej zależnej od monarchy
-podporządkowanie kościoła państwu (uzasadniał to m. in. Jean Bodlin)
-władza jest suwerenna na arenie wewnętrznej(władca nie jest niczym ograniczony) i zewnętrznej(niezależność od papiestwa i cesarstwa)
1 5 1
2010-01-08T20:09:04+01:00