Odpowiedzi

2010-01-08T20:02:58+01:00
P=h₁a
36=4a
a=9
P=h₂b
36=3b
b=12
Obwód=2*3+2*12=30cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T20:04:16+01:00
Wysokości równoległoboku są równe 4cm i 3 cm,a jego pole 36cm kwadratowych.Oblicz obwód tego równoległoboku.

a-I bok
b-II bok
h1=4cm
h2=3cm

P=36cm²

P=a*h1
P=b*h2

36cm²=a*4cm a=36cm²/4cm a=9cm
36cm²=b*3cm b=36cm²/3cm b=12cm

Obw=2a+2b
Obw=2*9cm+2*12cm=18cm+24cm=42cm

Odp Obwód tego równoległoboka wynosi 42cm