Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T20:12:38+01:00
Urbanizacja związana z migracją ludności ze wsi do miast
postęp wiedzy medycznej i higieny
zmniejszenie zatrudnienia w rolnictwie - zwiększenie w przemyśle (później w usługach)
narodziny proletariatu
prawo pracy
narodziny ruchu robotniczego i ideologii socjalistycznej
zwiększenie wydobycia węgla i żelaza
powstanie i rozwój kolei
zastosowanie maszyn parowych w fabrykach, na statkach oraz na kolei
szybszy rozwój miast północnej i północno wschodniej Anglii (Manchester, Liverpool, Birmingham)
wzrost liczby ludności, przede wszystkim w miastach (migracja; zwiększony przyrost naturalny)
1 5 1
2010-01-08T20:15:29+01:00
Skutki rewolucji przemysłowej :
-postęp wiedzy medycznej i higieny
-zmniejszenie zatrudnienia w rolnictwie
-narodziny proletariatu
-prawo pracy-ochrona przez wyzyskiem
-narodziny ruchu robotniczego
1 5 1