Znajdź liczbę trzycyfrową, która spełnia następujące warunki :

a)jest podzielna przez 3 i jest podzielna przez 5 oraz jest parzysta
b)jest podzielna przez 10 i jest podzielna przez 3, a jej cyfrą setek jest 4

Proszę o pomoc 40 punktów !!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T20:19:14+01:00
2010-01-08T20:19:21+01:00
2010-01-08T20:21:26+01:00
A) jest to każda liczba podzielna przez 30, bo 2*3*5=30
czyli 120, 150, 180, 210, 240, 270, 300, 330, 360, 390, 420, 450, 480, 510, 540, 570, 600, 630, 660, 690, 720, 750, 780, 810, 840, 870, 900, 930, 960, 990
b) jest to każda liczba podzielna przez 30, bo 3*10 = 30
czyli 420, 450, 480
1 5 1