Odpowiedzi

2010-01-08T20:23:32+01:00
F -współczynik tarcia

f=a/g
a=v/t
t=s/v
t=5s
a=2m/s2


f=2m/s² /10m/s²
f=0,2 (brak jednostki bo się skróci)


po podstawiaj pod wzory tam już Ci wyprowadziłem:)
6 2 6
2010-01-08T20:30:56+01:00
Ek = W
m*v(do kwadratu) / 2 = T*s
m*v(do kwadratu) / 2 = Fn*f*s
m*v(do kwadratu) / 2 = m*g*f*s / dzielimy przez g*s (m się skróci)
v(do kwadratu) / 2*g*s = f
100/ 2*9,8*50 = f
f=( w przybliżeniu) 0,1
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T20:33:25+01:00
S=Vt - at²/2
a=v(końcowe) - V(początkowe)/t => t=Vk-Vp/a
Vk=0
t=|-Vp/a|=Vp/a
Vp=V
t=V/a
Podstawiając zmienną t do wzoru mamy :
S = V²/a - V²/2a = V²/2a

T=fmg T=ma
fmg=ma
a=fg

S = v²/2fg => f = V²/2Sg
f = 100m²/s²/2x50mx10m/s² = 1/10

Odp. f=1/10

Proszę :)
43 4 43