Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-08T20:22:29+01:00
Trzustka gruczol wytwarzajacy enzymy trawienne

watroba- funkcja wydzielnicza metaboliczna ,krazenia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T20:22:52+01:00
Trzustka wytwarza kwasy trawienne które trawią cukry białaka i tłusze a wątroba wytawrza żółć która trawi tluszcze. enzymy trawienne z trzustki i wątroby spływają do dwunastnicy! 1 - pala 2 - cienizna 3 - ujdzie w tłoku 4 - całkiem, całkiem 5 - brawo 6 - czapki z głów

2010-01-08T20:29:16+01:00
Rola wątroby:
Wątroba przekształca trujące substancje w obojętne. Gromadzi nadmiar glukozy w postaci glikogenu, który uwalniany jest za pomocą glukagonu. Jest gruczołem trawiennym. Magazynuje także żelazo oraz utrzymuje prawidłowy poziom glukozy we krwi. Wytwarza żółć. Wchłonięte cukry proste, aminokwasy i kwasy tłuszczowe dostają się do niej przez żyłę wrotną.

Rola trzustki:
Jest gruczołem trawiennym. Wydziela enzymy do dwunastnicy - amylaza trzustkowa potrzebna do rozkładania cukrów. Wytwarza hormony regulujące poziom glukozy we krwi (insulina).
1 5 1