POLE KOŁA

1.
oblicz ile w przyblizeniu wynosi pole kola :
a) o promieniu 3 cm
b) o promieniu 0,2 m

2.
W ciągu minuty karuzela obraca się 5 razy.
Chłopiec siedzi na koniku w odległości 5 m
od środka karuzeli.Jaką drogę pokonuje chłopiec w ciągu 5 minut ?



3.
Jak się oblicza pole koła w przybliżeniu ??

2

Odpowiedzi

2010-01-08T20:27:40+01:00
1. a.) P= 9 <pi> 9X 3,14 = 28,26
b) p= 0,04 <pi> 0,04 X 3, 14 =0,125

3. Musisz wynik pomnożyć prze <pi> czyli 3, 14
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T22:04:28+01:00
1.
P= Pi * r2
P= 3 * 3 cm2
P= 3 * 9 cm2
P= 27 cm2

P= 3*0,2m2
P= 3 * 0,04m2
p= 0,12m2


3.
Pole koła w przyblizeniu oblicz się przyblizając liczbę Pi. Ja przyblizyłam ją do 3.
4 5 4